CUPCAKE OR MUFFIN?

2.4.17




Věděli jste, jaký je rozdíl mezi cupcakem a muffinem? Já si vždy myslela, že je to dvojí označení pro jednu a tu samou dobrotu a nikdy jsem se ani neobtěžovala ptát se "strýčka Googla" jak to doopravdy je. Dokonce ani včera, kdy díky mému cukrářskému umění (umění, haha! :) ) spatřily tyto koláčky svět.

Až dneska jsem se dozvěděla, že muffin je taková zdravější forma, která by měla být plněna nebo zdobena hlavně ovocem, neměla by být tak sladká a dokonce se prodává i ve slané verzi. Naproti tomu cupcake má mnohem blíže k dortu, je sladší, zdobený obvykle máslovým či jiným "těžším" krémem s příchutí vanilky nebo čokolády. Dnes už se samozřejmě najde i spousta jiných příchutí, každopádně základní info, které potřebujete je následující: Rozdíl mezi muffinem a cupcakem poznáte podle toho, jak moc vám po jejich konzumaci naroste zadek. :)

Jelikož bylo mým dětským snem stát se cukrářkou, tak jsem poslechla hlas svého srdce, vystudovala jsem vysokou školu ekonomického zaměření, začala pracovat v online marketingu a o víkendech, když mi zbyde trochu času si doma hraju s cukrářským zdobícím sáčkem. Někdy kromě dortů či zákusků ozdobím nechtěně i kuchyňskou linku a okolní zdi, což by vlastně odpovídalo mému druhému kariérnímu snu s názvem "bytová designérka". No není skvělé následovat své sny? :)

A teď už k receptu. První tip pro ty, kterým se nikdy nepovedlo upéct cupcaky v troubě, protože správně nenarostly, nebyly nadýchané, připálily se a podobně: pořiďte si tzv. muffinovač. Já ho dostala cca 2 roky zpátky od rodičů k narozeninám a díky němu jsem zatím pečení muffinů nebo cupcaků v troubě nevyzkoušela. Je totiž skvělý, cupcaky jsou upečené za 9 minut, ještě nikdy se mi nepřipálily a vždycky jsou krásně nadýchané.

Recept na těsto, který vždy používám, byl přiložený v krabici k muffinovači:

120 g polohrubé mouky
140 g moučkového cukru
1,5 čajové lžičky prášku na pečení
špetka soli
40 g nesoleného másla při pokojové teplotě
120 ml plnotučného mléka
1 vejce
0,25 čajové lžičky vanilky (může být i vanilkový cukr)

Nejdřív smícháte mouku, cukr, prášek na pečení, sůl a máslo tak, aby se všechny ingredience spojily a vytvořili takovou pískovou konzistenci. Poté přidáte polovinu mléka a budete míchat do té doby, než se mléko vmísí. Ve vedlejší misce si vyšleháte vejce s vanilkou a zbytkem mléka, přidáte to do směsi s moukou a vymícháte do hladka. (Pozn.: Zatím jsem to opravdu nezkoušela péct ve formě v troubě, ale myslím si, že by to mělo dopadnout stejně dobře. Jen pozor na to, že toto je trochu menší dávka těsta, jelikož otvory v muffinovači jsou malé. Pokud to budete zkoušet péct v troubě ve formě, doporučila bych dávku zdvounásobit, aby vám to vyšlo alespoň na jeden plech.)

Máslový krém je hrozně jednoduchý, já jsem použila 120 g másla, 200 g moučkového cukru a po vyšlehání do hladka jsem ještě pro zjemnění postupně přidala 4 čajové lžičky mléka. Krém pak nebyl tak tuhý a dobře se s ním pracovalo. Opět bych ale upravila dávkování podle toho, jak velké cupcaky budete péct. Pro obarvení krému jsem použila zelené gelové potravinářské barvivo a cukrové berušky jsem koupila v prodejně s cukrářskými potřebami. Stejně tak čokoládové hoblinky, venku je totiž už dost vedro a nechtěla jsem během strouhání čokolády vytvořit omylem čokoládovou polevu místo hoblinek. :)


You Might Also Like

2 komentářů

  1. Recept neznám, ale tyhle chutnají moc dobře: http://www.muffinybrno.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, jak budu mít cestu do Brna, tak půjdu vyzkoušet :)

      Vymazat

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images