WINTER READING

10.12.16

Jednou z hlavních výhod zimy je právě ona zima. Můžete klidně strávit celý večer doma, v teplém pyžamu a ponožkách usrkávat horký čaj nebo svařák a nikdo si z vás nebude dělat srandu, že jste pecivál.
Tyto zimní večery miluju! Rozsvítím všechny svíčky, co v bytě najdu (včetně světýlek, které jsem minulý týden v rámci svého předvánočního zdobícího šílenství nainstalovala nad gauč), zachumlám se do deky a začtu se do nějaké dobré knížky. Ne, není mi šedesát. Jen si někdy užívám ty ojedinělé momenty, kdy můžu provozovat nicnedělání.
A tak tu mám několik super knížek, které podle mě stojí za přečtení. Tři z nich jsem přečetla celé, téměř jedním dechem, na zbývající dvě se teprve chystám a pokud jste je četli, budu ráda, když mi napíšete svůj názor.


Dívka ve vlaku - Paula Hawkins
Dívka ve vlaku se mi na poličce válela snad od léta. Začala jsem ji číst během cesty do Prahy a zaujala mě už od začátku. Bohužel, se mnou a čtením je to v létě dost těžké, neustále někde "létám" a snažím si užívat léta na 100 %, proto jde čtení v létě trochu stranou a Dívka ve vlaku musela počkat.
Zpátky jsem se k ní vrátila na podzim a jsem ráda, že jsem to udělala. Musím říct: "Waaaau!" Kniha je světovým bestsellerem a teď už chápu proč. Byla napínavá, zajímavá, měla nápad a překvapivé finále. Moc se mi líbilo zpracování, kdy se při vyprávění příběhu střídá několik postav a vy si můžete představit jeden stejný okamžik z různých úhlů pohledu. Film jsem zatím neviděla, ale chystám se na to.

Poslední dopis od tvé lásky - Jojo Moyesová
Tuto knížku jsem si koupila jako takové "lehké čtení" před spaním. Musím říct, že po Dívce ve vlaku jsem měla sem tam dost špatné sny a tak jsem si ji doopravdy nechala jenom na den nebo do vlaku a místo na nočním stolku jsem uvolnila Jojo Moyesové. Poslední dopis od tvé lásky jsem přečetla během jednoho dne a ani angína a horečky, se kterými jsem v té době bojovala mě nezastavily. Budu se nejspíš opakovat, ale i tady se jednalo o napínavou, zajímavou knížku, místy dojemnou a hodiny, které jsem u ní strávila rozhodně nelituju. Místy romanťárna, ale detektivky či thrillery před spaním prostě nedávám. Pokud hledáte romantický příběh, který není úplně přeslazený, zkuste tento. Byla to vůbec první romanťárna, kterou jsem kdy četla a fakt se mi to líbilo.

Bez jablka - Michelle Losekoot a Miloš Říha
Vtipné, vtipné, vtipné. Navíc výstižné a ve spoustě situací, které jsou v knížce popsány se sami uvidíte. Knížka je o klasických stereotypech mezi mužem a ženou. V knížce dostane jak muž (Miloš), tak žena (Michelle) prostor vyjádřit se v rozsahu jedné stránky ke každému stereotypu. Oba uvádejí své konkrétní zkušenosti, neberou se moc vážně a líbí se mi, že si dokázali udělat srandu i ze sebe. Smála jsem se téměř u každé strany, kterou jsem četla, no nejvíc jsem se pobavila u stereotypu s názvem Svatba, konkrétně u části od Michelle. Možná si vše představuju až moc živě, ale když Michelle popisovala, jak její pes sežral ještě před obřadem fialovou mašli, kterou mu uvázala kolem krku a celý obřad ji vykašlával, smála jsem se tak, že mi tekli slzy. Náš Benny by se totiž zachoval úplně stejně. :)


Noc s Audrey Hepburnovou - Lucy Holliday
Můj život ve Francii - Julia Child
No a na tyto dvě se teprve chystám. Audrey Hepburn je moje srdcovka a i když není knížka přímo o ní, do příběhu prý zasahuje a tak jsem ji v knihkupectví nemohla nechat. Stejně jako příběh Julie Child, Paříž a vaření, navíc v podání tak inspirativní ženy, to je prostě moje!


You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images