QUICK AND LIGHT ITALIAN DINNER

19.4.16


Určitě to znáte taky: po víkendu plném návštěv, různých akcí a nezdravého jídla může být nedělní noc dosti problematická. V břichu vás tlačí kousek pizzy, grilovaného masa nebo dezert, který jste snědli protože vypadal taaaak lákavě. Ve snech vás pak následně honí masoví vrazi, vlkodlaci, padáte alespoň třikrát za noc do propasti… Holt, noční můry a špatná životospráva jsou ohromní kámoši.
Mně se tento víkend stalo něco podobného a tak jsem se rozhodla, že v pondělí budu rozumnější a zvolím lehčí večeři.
Už nějakou dobu sbírám kuchařky z kolekce Apetit a jsem z nich nadšená. První mi koupili kamarádky k narozeninám se slovy, že než se vdám, tak budu mít sbírku kompletní. :) Tyto kuchařky jsem si opravdu oblíbila, vevnitř najdete kromě skvělých receptů i krásné fotky jídel připravených podle těchto receptů a taky řadu kulinářských tipů a zlepšováků. Každá z kuchařek je zaměřená na něco jiného - já mám doma Polévky, Vánoce (ano, mé oblíbené, co bych to byla za vánočního skřítka, kdybych tuto kuchařku neměla), Party, Rychlé večeře a pak několik knížek ze speciální edice Apetit na cestách, ze které jsem si pořídila Itálii, Francii a Řecko. 
Dnešní recept jsem vybrala právě z té italské. Itálii jsem navštívila už mnohokrát a musím říct, že Italové mají talent na přípravu lehkých a hlavně chutných jídel. To se mi možná na Itálii líbí nejvíc, dále nekonečné italské požitkářství a s jakou chutí se Italové do jídla pouštějí. :)
Předem musím říct, že Apetit opět jako inspirace nezklamal, trochu jsem si recept upravila po svém a jako správný rebel jsem klasicky opět nedodržovala uvedené množství, prostě jsem všechny ingredience přidávala tak nějak od oka a podle chuti. Ve finále mi to vyšlo přibližně takto:

2 rajčatové ciabatty
1 balíček cherry rajčátek
2 ks Galbani mozzarelly
5-6 lístků čerstvé bazalky (podle chuti)
2 lžíce extra panenského olivového oleje
sůl a pepř na dochucení

Příprava byla jednoduchá a jídlo bylo hotové během chvilky. Nejdřív jsem podélně rozpůlila obě ciabatty, rozložila jsem je na plech, potřela jsem je troškou olivového oleje a dala opéct do trouby rozehřáté na 250 stupňů. Klidně si ale můžete troubu vyhřát na míň stupňů, já to tak nastřelila hlavně kvůli tomu, že jsme měli obrovský hlad a chtěla jsem, aby se ciabatta opekla rychle.
Rozpůlenou ciabattu potřít trochou olivového oleje a šup do trouby
Mezi tím jsem nakrájela cherry rajčátka, bazalku, mozzarellu, nasypala jsem to všechno do skleněné mísy, přidala trochu soli a pepře, dvě lžíce extra panenského olivového oleje a pořádně promíchala.
Nůž zvítězil nad horou cherry rajčátek a bazalkou. Prsty se mu naštěstí vyhly. :)

Mmmmm!
Podle knížky se do směsi měl přidat ještě jeden stroužek drceného česneku. Jelikož u nás nikdo česneku moc neholduje a přišlo mi, že jeden stroužek do takového malého je prostě moc, nedala jsem jej tam. Myslím, že by jen přebil všechny ty výborné chutě a to by byla škoda. Místo toho jsem ním jen velmi jemně potřela opečenou ciabattu, na kterou jsem pak navršila připravenou směs z mozzarelly, rajčátek a bazalky. Jak bylo v knížce napsané, Italové tomuto jídlu říkají buď bruschette nebo crostini. Rozdíl mezi jimi je ale nejednoznačný a tak řekněme, že jsem připravila bruschette, to mi tak nějak lépe zní.
Finální úmělecké dílo těsně před konzumací 
Oba jsme tedy snědli dvě bruschetty (trochu českého skloňování nezaškodí) a byla to mňamka. Večeře se podávala v 7 hodin a já ve snech konečně nebyla hrdinkou žádného hororu, drama ani thrilleru. :)

Tak co, vyzkoušíte tuto jednoduchou dobrotu taky? Nezapomeňte mi napsat do komentářů, jak vám chutnalo! ;) 

P.S.: Za celou tuhle parádu patří veliké dík mému nejúžasnějšímu příteli, který to všechno nakoupil. Kdyby to mělo stát na mě, tak se nejspíš ten den ani nenajíme, protože jsem zase minimálně do šesti hodin pracovala. :)

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images